mandag 19. august 2013

På vei til flyplassen

Med den nye app kan jeg følge med hvor bussene befinner seg i sanntid og vel og bra er det, men hva hjelper det (med hensyn til min timeplan) når bussen holder uendelig lenge på et stopp fordi man skal skrive ut en bot? Vel, hvis man sier at man skal nå et fly, går de til slutt ut av bussen, og med tanke på at jeg har heller ikke nok soner hele veien til flyplassen (dog i korrekt sone per nå), var det er heller modig trekk og man heller til det gamle ordtaket om at angrep er det beste forsvar.
Det er varmt her på bussen. Neste stopp er +Bella Center Copenhagen, hvor COP15 ble holdt. Normalt går jeg av her og fanger metroen, men denne bussen går direkte til toget og Ørestad stasjon ved Fields handlesenter, hvor toget også passerer.
Flyet lander 11:20, så ting er foreløpig i rute (11:07), nå er vi på virtuose inn til holdeplassen ved Ferrer-bygningen.
Klokken er 6 minutter senere og toget kom samtidig med meg og appen ga nettopp beskjed om at flyet har landet. La oss håpe alt går bra nå på neste etappe fra Tårnby stasjon, for nå tror jeg vi er i sone fire, men sånt snakker man ikke om i regionstog, vel?
Toget glir stiller, bare en bergenser snakker høylytt med sin skarpe aksent i telefonen og bryter stillheten.


23 minutter til bagasjen. Jeg håper min venn reiser lett. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere