tirsdag 29. januar 2013

Oppmerksomhet, takk

Bildet er tilfeldig valgt og tatt i Kreuzberg Berlin sommeren 2011
I eldre tider var det gullbeholdningen som lå til grunn for økonomien og i dag er det verdien av oppmerksomheten. Hvis du kan tiltrekke deg oppmerksomhet, så har du også en verdi, likegyldig hva innholdet er, det er jo verdifullt fordi det skaper oppmerksomhet. Kanskje. For mye oppmerksomhet skapes av andre aspekter enn kvalitetene til det jeg kan vise frem til den oppmerksomheten som det får. Reklamekampanjer og spam er jo gode eksempler. Alt dette fordi jeg leste at jeg nå kan skape mer oppmerksomhet for min blogg, som forsøker å leve en stille tilværelse, dog ikke avsondret fra nettet, ved å nevne ting og tang og folk ved å henvise til deres tilstedeværelse på Google+. Det gjør man ved å skrive et plusstegn foran det som nevnes og det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre nå. Jeg tror jeg vil nevne ... den store danske billedhuggeren +Line Esbjørn. Det fungerte jo delvis, for Line Esbjørns undertittel var Thorvaldsen Museum, så jeg antar hun arbeider der, men Thorvaldsen Museum dukket ikke opp. Jeg prøver igjen med en annen person ... den store norske forfatter +Hamsun Knut. Det gikk bedre, det var faktisk rett mange alternativer. Jeg har ennå ikke sjekket hvor lenken fører meg. Mer om det senere. Kanskje.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere