mandag 7. januar 2013

Spinat- og kikertcurry vindaloo - Framtiden.no

Fant denne på nettet (altså er det ikke min stemme nedenfor):


Ingredienser:

1 stor finhakket løk 
3-4 fedd raspet hvitløk 
Ca. 400 gram kokte kikerter (denne boksen er fantastisk om man bruker hermetiske) 
Ca. 1-2 ss Vindaloo-paste (denne eller denne, jeg brukte sistnevnte kjøpt på Meny, smak deg frem) 
En liten pose frossen spinat (3-400 gram?) 
1 boks hakkede tomater 
Salt og pepper (jeg brukte faktisk ikke det, glemte det, men det ble superbra likevel) 

Fremgangsmåte:

Fres løk og hvitløk i olje en stund, til det blir mykt, men ikke brent. Bruk middels varme.

Ha i vindaloo-pastaen og rør godt. Stek litt til.

Ha i spinaten og la den tine i retten mens du rører av og til. Ikke bruk for høy varme, løken må ikke brennes. Dette kan ta en fem minutters tid.

Når spinaten er tint, ha i tomatene. Rør godt og ha over kikertene.

Bland alt godt sammen og la det putre på middels varme mens du koker ris og lager i stand tilbehøret.

Jeg serverte retten med raita (pose blandet med Alpro soyayoghurt naturell), hjemmelaget mangochutney (kanskje ikke helt da, men jeg bare kuttet opp en mango i biter og blandet med hakket rød chili, litt hvitvinseddik, sukker, salt, pepper, balsamico, olivenolje og 2-3 fedd raspet hvitløk), naan med hvitløk og koriander (jeg brukte Møllerens, den er vegansk, tilsatte bare revet hvitløk og fersk koriander rett i deigen) og villrisblanding.

Spinat- og kikertcurry vindaloo - Framtiden.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere